-
Bild 1 von 6. In camiun cun ils indrizs da sprizzar aua da sal custa tranter 400’000 e 500’000 francs. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
-
Bild 2 von 6. Gion Dosch è responsabel per il mantegniment da vias dal chantun. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
-
Bild 3 von 6. Dus dals camiuns da l'uffizi da construcziun bassa pon sprizzar tenor basegn aua da sal, aua bletscha u sal pur. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
-
Bild 4 von 6. Gion Dosch e ses collavuraturs dovran mintg'onn 15’000 tonnas sal. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
-
Bild 5 von 6. L’aua vegn maschadada cun sal: 23.6% sal e 76.4% aua. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
-
Bild 6 von 6. Suenter ch’il sal e l’aua èn maschadads, vegn l’aua da sal en ils reservuars. E da quels pon ils tancs sin ils camiuns vegnir emplenids. Bildquelle: RTR, Ursin Lechmann.
L’aua da sal ha plirs avantatgs envers il sal pur. Per ina dovran ins entras l’aua da sal bler pli pauc sal. Ins po spargnar tut tenor regiun e vias enfin 80%. In auter grond avantatg è ch’ins po gia sprizzar l’aua da sal avant che la via daventa glischnusa. Plinavant resta l’aua da sal meglier sin la via e na vegn betg suflada davent sco il sal.
Il dischavantatg è dentant ch’ins na po betg sprizzar l’aua da sal sin vias ch’èn gia cuvridas cun naiv. E tar temperaturas pli bassas che -8 grads Celsius na po ella era betg vegni duvrada. En il chantun Grischun po l’aua da sal sulet vegni duvrada sin l’autostrada tranter Maiavilla e Rehenau/La Punt. En las regiuns pli autas vegn lavurà per gronda part cun sal pur, sin ils pass era magari cun glera.
RR actualitad 11:00