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Tips ed exercizis per sa preparar per la stagiun da skis
Or da Co e cum dals 19.10.2020.
laschar ir. Durada: 04:24 minutas.
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Co e cum Uschia sa preparar il meglier per la stagiun d'enviern

Sch’i dat ina stagiun da skis sco usità stat anc en las stailas. Tuttina èsi impurtant da sa preparar corporalmain per quella. Uschia pon ins numnadamain reducir il ristg d'accidents sin pista.

Musculatura, coordinaziun, ballantscha e cundiziun – Tut chaussas ch’ins dovra per ir cun skis. Avant la stagiun fai senn da sa preparar per las bellas pistas dal Grischun. Uschia ch’ins è fit avunda e minimescha il ristg da far accidents. Qua intgins tips.

  • La musculatura è igl A ed O per ir cun skis. In exercizi ch'activescha tut la musculatura è l'uschenumnà «Planking». Per quel èsi da far ina punt cun il corp giun plaun, uschia che mo la detta pe e la bratscha sut tutgan il palantschieu. Quai exercizi activescha quasi mintga muscul ch'è impurtant per ir cun skis: las chommas, il dies, il tgil e la bratscha.
  • La coordinaziun è impurtanta per tegnair la ballantscha durant far curvas. Quella pon ins trenar cun in simpel tric: star sin ina chomma e tegnair la ballantscha per intginas minutas e lura midar chomma.
  • Ina buna cundiziun gida da restar focusà sin la pista. Ameglierar pon ins quella tenor la SUVA cun ina spassegiada da 30 minutas al di. Impurtant è dentant che la sveltezza resta constanta e plitost sin il spert che sin il plaun.

Daco capitan accidents sin pista?

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Tenor la SUVA èn skiunzas e skiunz en passa 90% dals cas sez la culpa da l'accident. Ils pli impurtants facturs da ristg èn tranter auter:

  • memia pauc conscient dals privels
  • memia aut tempo
  • cundiziun manglusa
  • stancladad
  • betg avunda bun / segir sin ils skis u sin l'aissa
  • corporalmain betg fit avunda
  • material da protecziun che manca
  • liadira che n'è betg endrizzada correctamain
  • la structura e furma da parcs e pistas cun sigls ed obstachels

RTR Co e cum 11:15

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