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Bild 1 von 12. Il plazzal tranter Casti e Brinzauls che vegn nizzegià per la construcziun dal tunnel da sondagi. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 2 von 12. Las emprimas lavurs per bajegiar in tunnel da sondagi han cumenzà. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 3 von 12. Josef Kurath da l'uffizi da construcziun bassa dal Grischun è responsabel per il project dal tunnel da sondagi. Bildquelle: RTR, Federico Belotti.
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Bild 4 von 12. Las lingias d'electric per il plazzal èn gia sut terra. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 5 von 12. Qua è da vesair la midada davent dal terren instabil envers il terren stabil che n’è betg pertutgà dal rutsch. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 6 von 12. Vista vers il «Rutsch» da Brinzauls ed ils donns en il prà. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 7 von 12. Quest transfurmatur è necessari per l'electric da las lavurs da construcziun. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 8 von 12. Il prà sitg che vegn nizzegià pervi dal plazzal sto vegnir cumpensà en in auter lieu. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 9 von 12. Vista (davent dal protal planisà dal tunnel) vers la via naziunala che maina da Casti a Savognin. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 10 von 12. Josef Kurath da l'uffizi da construcziun bassa dal Grischun è responsabel per il project dal tunnel da sondagi. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 11 von 12. Las lavurs da construir in tunnel da drenascha han cumenzà. Bildquelle: Federico Belotti.
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Bild 12 von 12. Vi da questa passarella èn da vesair bain ils donns ch'il "rutsch" da Brinzauls fa vi da l'infrastructura. Bildquelle: Federico Belotti.
La gallaria che custa bun 10,5 milliuns francs e duess lura avair ina lunghezza da passa 600 meters. Il tunnel ha ina pendenza da 2%, uschia che l’aua po cular or dal tunnel. Il tunnel ha circa la grondezza d’in tunnel da viafier.
Sin in palantschieu betunà duessi era esser pussaivel da charrar cun in vehichel. Davent da quatter nischas vegnia a dar perfuraziuns che duain purtar l’aua or dal grip e da la terra sur il tunnel. En il cas che las mesiras menziunadas han success, duess il tunnel vegnir prolungà pli tard, ed il tunnel duess daventar in tunnel da drenascha fix. Cun las mesiras speran ils geologs da pudair franar ils ferms moviments dal «Rutsch» da Brinzauls.
Lavurs dad in project van a fin
Gia in pass pli enavant èn las lavurs sin las aclas da Propissi sur Brinzauls sut il Piz Linard. En curt van a fin las lavurs dal sistem da drenascha ch’è vegnì construì avant dapli che 100 onns e renovà la davosa giada l’onn 1976. Ussa èn tut ils chanals sin ina lunghezza a 3.8 kilometers vegnids fatgs da nov. Els passan en il liber e betg pli sut terra.
Sco quai ch’il manader da project, Ivo Thaler da la firma Eichenberger revital ha ditg, saja il project da drenascha grategià ed allegraivel saja era ch’i n’haja dà nagins accidents.
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Bild 1 von 9. Ivo Thaler, il manader da project dal sistem da drenascha. Bildquelle: christian Gartmann.
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Bild 2 von 9. 3.8 kilometers lung è quest sistem da drenar. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 3 von 9. Vista sin las aclas da Propissi ed il sistem da drenascha. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 4 von 9. 3.8 kilometers lung è quest sistem da drenar. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 5 von 9. 3.8 kilometers lung è quest sistem da drenar. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 6 von 9. Ivo Thaler, il manader da project dal sistem da drenascha en l'intervista cun Federico Belotti. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 7 von 9. Ivo Thaler, il manader da project dal sistem da drenascha. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 8 von 9. Vista sin Brinzauls e la bova. Bildquelle: Christian Gartmann.
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Bild 9 von 9. Vista sin il "rutsch". Bildquelle: Federico Belotti.